Szybka, prosta, smaczna i zdrowa – zupa brokułowa

brokułki

Co jest zdrowe i pyszne? Brokuły! Uwielbiam brokuły pod każdą postacią – najbardziej chyba te ugotowane z jakimś pysznym sosem – jako dodatek do mięsa, lub jako cały posiłek. Niedawno eksperymentując w kuchni, postanowiłam zrobić z nich zupę. Przyznam się, że w temacie zup jestem totalnie zielona – nie miałam pojęcia więc co mi z tego wyjdzie. Byłam bardzo zaskoczona, kiedy się okazało, że zupa wyszła przepyszna! Przepyszna i bardzo syta, a przy okazji była witaminową bombą.

Przepis jest bardzo prosty i nie wymaga wcale dużo czasu. Potrzebujemy bulion (ja wybrałam warzywny, ponieważ nie chciało mi się już robić dodatkowego wywaru z warzyw), brokuły oraz śmietanę. Dodatkowo ja postanowiłam zrobić zupę – krem, więc potrzebowałam jeszcze do zmiksowania blendera.

 

śmietana bulion

1. Gotujemy bulion, w międzyczasie myjemy brokuły i kroimy na pojedyncze różyczki.

2. Kiedy bulion się już ugotuje, dodajemy do garnka brokuły i gotujemy, aż staną się miękkie.

3. Czekamy, aż zupa trochę ostygnie i miksujemy ją blenderem na jednolity krem, dodając dwie łyżki śmietany.

 

4. Podgrzewamy zupę, mieszając, aby śmietana się nam nie zważyła. I gotowe! Możemy się zajadać. Ja na dwie małe porcje, albo jedną dużą, zużyłam niecałe pół kilo brokułów. Dzięki temu zupa była bardzo sycąca. Zachęcam do wypróbowania przepisu! Smacznego 🙂

zupa

Dodaj komentarz