Szybki i prosty, ale pożywny i smaczny obiad, czyli omlet z serem i kurczakiem curry

Jestem zwolenniczką obiadów, które można zrobić szybko, niemniej jednak zależy mi na tym, aby posiłek był smaczny i pożywny. Omlety to błyskawiczny pomysł na obiad, który w dodatku nie wymaga wielu składników ani większych umiejętności. Jednakże omlet z serem, szynką czy warzywami to raczej pomysł na śniadanie, czy kolacje, a nie na obiad, kiedy po całym dniu pracy czy nauki jesteśmy potwornie głodni. Dlatego wpadłam na pomysł przygotowania omletów z kurczakiem. Jako fanka przypraw, postanowiłam, że będzie to kurczak przyprawiony curry. Zapraszam więc do lektury przepisu.

Oto składniki, których potrzebujemy:

skladniki do omleta

  • – kurczak (ja tradycyjnie kupuję kurczaka w próżniowych opakowaniach w Biedronce)
  • – żółty ser
  • – jajka (na jednego dużego omleta wystarczą 2)
  • – curry
  • – sól, pieprz i inne ewentualne przyprawy

opanierowany kurczakPierwsze przystąpmy do przygotowania mięsa. Ja akurat robiłam jednego omleta, do którego wykorzystałam 1/3 opakowania z kurczakiem. Kawałek ten musimy dobrze ugnieść tłuczkiem, aby był jak najbardziej płaski i dobrze się kroił wewnątrz omleta. Nie możemy jednak przesadzić z tym ugniataniem, bo mięso nam się może porozpadać. Kiedy mamy już gotowego kotleta z kurczaka trzeba go przyprawić. Aby przyprawy lepiej się kleiły, warto kurczaka wcześniej zamoczyć w jajku. Następnie wysypujemy na talerz curry i obtaczamy w nim kurczaka, tak jakbyśmy obtaczali go w bułce tartej czy panierce. Teraz musimy kurczaka usmażyć. Smażymy go osobno, przed zrobieniem omleta, potem jedynie go sobie podgrzejemy kładąc na omlet. Smażymy go 5-10 minut.

 

do omleta

omletTeraz zabieramy się za przygotowanie omleta. Rozbijamy dwa jajka, roztrzepujemy żółtko. Ja na tym etapie przyprawiam je lekko – solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Kroimy sobie cienkie i duże plastry żółtego sera. Wylewamy jajko na patelnie, tak aby rozlało się równomiernie po całości. Omlet smaży się około 5 minut, jednak trzeba to samemu kontrolować, aby za bardzo się nie spalił. Pod koniec smażenia na jakieś 2 minutki kładziemy na połowie ser, a minutkę przed końcem usmażonego kurczaka. Kładziemy to na połowie tak, abyśmy mogli później złożyć omlet na pół.

I tak oto otrzymujemy pysznego omleta, z chrupiącym, dobrze doprawionym kurczakiem wewnątrz z roztapiającym się serem. Smacznego!

gotowy omlecik

Dodaj komentarz